Oprava přívodu vody

Po opravě začínáme dnes ve 14 hodin napouštět rozvody studené vody. Po příchodu technika teplárny bude nastartován výměník a začneme napouštět i teplou vodu.
Za celý realizační tým děkuji vlastníkům za všechny příspěvky na vrumo.cz, za trpělivost, za cenné rady a všechny projevy podpory a důvěry.

V.Zasadil

Komentáře

1 | Marta Šimůnková @ | 22.11.2020Ne19:20

Poděkování

Srdečné díky všem, kdož zvládli výměnu zrezivělého potrubí. Pro vlastníky bytů to bylo jen diskomfortní, ale pro ty, kdo se na opravě přímo podíleli, to byl vskutku adrenalin. Asi nebylo do poslední chvíle jisté, zda nerupne ještě něco.
Díky!
MUDr. Marta Šimůnková
PS: Doufám, že při této příležitosti proběhla revize všeho původního v domě.

reagovat

2 | Martin Špaček @ | 23.11.2020Po17:19

Nezodpovězené otázky

Stále neznáme fakta týkající se této akce. Žádám vedení SVJ, aby veřejně zodpovědělo následující otázky.

Kdo před opavou zhodnotil stav potrubí a následně vypracoval plán prací a rozpočet na opravu?
Došlo k nějaké poptávce opravy u více firem?
Byla oprava prováděna externí firmou? Neboli, kdo vlastně opravu prováděl respektive provádí? Zdá se totiž, že komplet vyřešeno zatím není.
Co nás oprava stála?
Já oprava vůbec kompletní? Podle pohledu na stávající potrubí, to spíš vypadá na dočasné řešení. Včera večer z trubek teklo jak z konve.
Jaký je následný plán na skutečné profesionální řešení?

Děkuji.

reagovat

3 | Kubásek | 23.11.2020Po18:29

reakce : Martin Špaček

Je až podivem že si dovolíte kritizovat akci, která byla plánována nejméně 10 měsíců. Kdyby jste četl zápisy ze schůzí musel by jste vědět, že poslední nabídka na výměnu jedné trubky 1000×150 byla od dnes již zesnulého pana Pomazala na 27 000 + dph. Od té doby přibyla ještě jedna poškozená.. Sehnat po té jiného dodavatele na výměnu potrubí byl nadlidský úkol. Na netu „poptávka.cz“ jsme neuspěli. Žádný běžný instalatér tyto průměry nedělá a firmy nás odmítaly ze stejných důvodů vč. Veolie.
Představa, že by provizorně opravené roury (cípantem, pokud víte o čem mluvím) by přes Vánoce začaly opět téci, tak to by jste byl asi z toho „hotovej“j, ještě víc než teď.
Proto se akce uskutečnila v tomto období kdy se nám podařilo sehnat slušného instalatera, který díky jeho
známostem a kontaktům se podařilo obě trubky obstarat. Jedna 960mm a druhá 1000. Ta první atypická. To že došlo k prasknutí příruby při montáži bylo 20:80, ale došlo k tomu. O to se to vše protáhlo.
Úspěšným řešením bylo zaslepit potrubí před vadnou přírubou.
Voda teče…co dodat jen to Vaše příjmení " nomen omen" jjj to Vám jde dobře.

reagovat

4 | Bazjuková | 23.11.2020Po18:43

Dobrý den, na Uzbecké v SV části u nákl. výtahu neteče v koupelně teplá voda (v kuchyni teče). Má, prosím, někdo informaci, že by bylo něco v nepořádku s těmito stoupačkami po spuštění vody?
Děkuji.

reagovat

5 | v.zasadil | 23.11.2020Po19:41

Prosím o číslo Vašeho bytu, paní Bazjuková

[4] Bazjuková:

reagovat

6 | Martin Špaček @ | 23.11.2020Po19:49

[3] Kubásek:

Pane Kubásku
Oblíbený odkaz na zápisy je v tomto SVJ téměř zaříkavadlo. Přitom zápisy ani nelze jednoduše prohledávat například na dané téma.

Ale o to přeci nejde. Došlo zjevně k problému s velkým dopadem. Je opravdu tak překvapivé, že se někdo ptá na důvody? Nebylo by fér, již jen z pohledu dopadu na obyvatele, dát dohromady nějaké shrnutí situace, minulých aktivit a výhledu do budoucna včetně možností jak problém finálně vyřešit, aby se taková situace neopakovala?
Sám píšete, že náhradní díly je problém sehnat. Takže investice do opravy se může jevit z dlouhodobého pohledu nevýhodně. To si ale nedovolím hodnotit.
Chtěl jsem jen, aby někdo otevřeně komunikoval.
Například, včera byla poslední zpráva na webu zveřejněna odpoledne s tím, že se ještě musí dořešit dodávka teplé vody. Do dnešního odpoledne respektive do večera, se ovšem nikdo neobtěžoval napsat ani větu o tom, co se děje, že teplá voda stále neteče.

Bohužel, ve chvíli, kdy se tady člověk na něco zeptá nebo navrhne téma k řešení, ihned vzbudí negativní emoce členů výboru a mnoho důvodů proč něco nelze. Ať jde o zřízení moderního a funkčního webu (opět bych připomněl, alespoň základní funkci zasílání objednaných novinek do mailu) , jednoduchou úpravu nastavení blokácí otevřených vstupních dveří na 1. patře, znovu zprovoznění senzoru otevírání dveří v nákladním výtahu nebo jen vysvětlení detailů zjevně problematické opravy hlavního potrubí.

Každopádně, děkuji za poskytnuté informace. Předpokládám, že se tímto tématem bude výbor dále zabývat, že?

Mimochodem, poznámky týkající se mého jména jsem neslyšel od dětství. Tedy vyjma od kamarádů v žertu. My ovšem přátelé nejsme. Přesto jste mě pobavil.

reagovat

7 | Bazjuková | 23.11.2020Po20:01

[5] v.zasadil: Dobrý den, pane Zasadile, č. bytu je 104. Když otočíme kohoutkem nadoraz a necháme dlouho odtéct, teče vlažná, víc nic. Děkuji

reagovat

8 | Jan Vrána @ | 23.11.2020Po20:46

Teplá voda

Dobrý den, hlásím podobný problém s teplou vodou na obouch stoupačkách v Uzbecké 15.patro byt č.98.Teplá voda teče opakovaně až po dlouhém odtočení , ale pouze na maximu baterie na teplou vodu. Děkuji za věnování se problému. Jinak souhlasím s názory p.Špačka a myslím, že podněty ohledně webu a typu komunikace s vlastníky by se měli řešit a ne napadat rádoby vtipnymi reakcemi na příjmení a nepíšu to proto, že se jmenuji Vrána :-)
Děkuji
Jan Vrána

reagovat

9 | Vita | 23.11.2020Po20:55

re:Martin Špaček

[6] Martin Špaček: Neberte moji poznámku na Vaše příjmení jako invektivitu, jen mi přišlo, že by to mohlo být výstižné.
Náš web funguje zdarma krom poplatků za doménu. Hromadné zasílání mailů není možný. Vytvářet databázi stovky mailových adres by bylo v konfliktu s GDPR a s tím spojených problémů.

S pozdravem
Vítězslav Kubásek, člen výboru

reagovat

10 | Hana Nekolová | 23.11.2020Po20:57

Hezký večer panu Vránovi :-), paní Bazjukové i všem,

dovoluji si doporučit, že pro hlášení poruch v jednotlivých bytech je účinnější využívat adresu havarie@vrumo.cz.

Tento e-mail pak dojde najednou technikovi naší správní firmy, vrátnici, ale také všem členům výboru.
Připojení telefonního čísla urychlí spojení.

reagovat

11 | Jan Vrána @ | 23.11.2020Po21:17

Teplá voda

Hezký večer i Vám p.Nekolová,
děkuji za radu a mail jsem odeslal včetně tel.čísla.
Jan Vrána

reagovat

12 | Jakub Malinovský | 23.11.2020Po21:47

[9] Vita:

V konfliktu s unijním GDPR by to určitě nebylo, ale tento „skvělý výmysl“ by na Vás kladl s ním spjaté zvýšené nároky.

Podle mě i přes to stojí za zavedení, stávající systém upozorňování v praxi moc nefunguje.

reagovat

13 | Vita | 23.11.2020Po21:55

re:Jakub Malinovský

[12] Jakub Malinovský: Zřejmě o problematice GDPR víte jen zběžně. Spravovat databázi a s tím spojenými operacemi je téměř na plný úvazek. Eventuální pokutu, v případě ač třeba i v případě drobné chyby, 10 000 000 ? Tak to se nám příliš nechce

reagovat

14 | v.zasadil | 23.11.2020Po22:30

[8] Jan Vrána: Dobrý večer, pane Vráno. Problém, jak píšete, je podobný, jako u paní Bazjukové, podobná je pak nepochybně i příčina.
Před opravou byly uzavřeny stoupačky po sekcích, aby při demontáži potrubí nevytékala voda zpětně do chodby v 0p. Znamená to, že ve stoupačkách byl uzavřen sloupec teplé vody, který za dva dny a dvě noci vychladl.
U paní Bazjukové jsem telefonicky oslovil všechny její sousedy na stoupačce, abych zjistil, jaký je stav u nich. Nedovolal jsem se nikoho, což asi znamená, že nikdo nebyl doma a vodu neodebíral. Šel jsem tedy k paní Bazjukové a příčinu jsme si vysvětlili verbálně.
Příčina je v tom, že ve stoupačce stojí sloupec vody, který vychladl. Ten se musí odběrem odpustit, aby nastoupal sloupec teplé vody.
Paní Bazjukové jsem dal telefon pro případ, kdyby problém s TUV neustoupil, aby mi zavolala. Zatím. nevolala.
Jestliže na stoupačce po opětném spuštění dodávky TUV odebírá teplou vodu jen jeden byt, trvá z výše uvedených důvodů dlouho, než teplota vody v kohoutku stoupne. Přitom rozvod TUV je v pořádku a funkce výměníku tepla také

reagovat

15 | Bazjuková | 24.11.2020Út9:29

[14] v.zasadil: Dobrý den, včera večer po dlouhém odtočení teplá voda normálně tekla, ale dnes ráno byla zase studená, museli bychom zase hodně odtáčet. Je to zajímavé. Buď je část baráku někde pryč, nebo sice myjí nádobí (v kuchyni problém s teplou problém), ale nekoupou se :D

reagovat

16 | Martin Špaček @ | 24.11.2020Út10:07

[14] v.zasadil:

Dobrý den
na 14. patře, jih, stále neteče teplá voda standardním způsobem ani na jedné stoupačce. Aby tekla alespoň trochu teplá, musím odpustit mnoho litrů na prázdno. To rozhodně není normální stav.
Žádám o urychlené řešení situace. Odmítám si zvyšovat náklady na teplou vodu jako důsledek vámi provedeného zásahu do rozvodů vody po domě.
Vaše vysvětlení příčiny problému tím, že ve stoupačce ještě nedošlo k napuštění teplou vodou se mi zdá být trochu „kulhavé“. Pokud by to tak bylo, nedocházelo by k tomu, že po odpuštění dostatečného množství vody, začne jakž takž teplá voda téct, rozhodně ne horká, a po uzavření a nějaké chvíli, teče opět vlažná.

Další argument, že vám nikdo nezvedal telefon, tedy není doma a vodu nepouští je ještě slabší. Takto by to vypadalo, že v tomto domě asi téměř nikdo nebydlí. Ale podle komentářů sousedů na různých patrech to ukazuje, že problém tu je a asi bude někde jinde.

Takže se prosím závadou zabývejte. Není to standardní fungování okruhu jako před zásahem.

Děkuji.

reagovat

17 | Nedvědová | 24.11.2020Út12:22

Dobrý den,
na Moskevské (5. patro) máme ten samý problém. Až po hodně dlouhém odtočení při maximálním otevření kohoutku začne téct teplá voda, a to opravdu jen „uživatelsky“ teplá, horké vody člověk nedosáhne. Dělo se to jak včera, tak dnes. Tímto opravdu naprosto zbytečně stoupají nájemníkům náklady na teplou vodu.
Děkuji

reagovat

18 | v.zasadil | 24.11.2020Út12:53

[17] Nedvědová: v této chvíli už je cirkulace ve všech stoupačkách na Uzbecké a Moskevské zkontrolovaná. Zjištěné závady byly odstraněny. Máte-li stále problém, uveďte prosím číslo bytu a zkontrolujeme to znovu na místě.

reagovat

19 | Kubásek | 24.11.2020Út14:40

[16] Martin Špaček: Pane Špačku, problém je, že v posledním patře není nikdo doma aby odpustil vzduchový pytel a tím obnovil cirkulaci teplé vody. Toto jsme již kdysi řešily na Vršovické kde v posledním patře dlouhodobě nikdo nebydlel. Jednoduše se o patro níž instaloval tzv. bypas a bylo po problému. Pokud se nám nepodaří sehnat vlastníka bytu, provedeme bypas i na vaší stoupačce.

reagovat

20 | Bazjuková | 26.11.2020Čt20:07

Také nám tekla pouze vlažná voda. Jsme první byt od výtahů na severovýchod. Ukázalo se, že byt v 17. patře rekonstruuje koupelnu a tudíž nemá odběr teplé vody. S manželem jsme se se sousedem domluvili a i přes veliké nesnáze povolil zaslepovací matici vývodu vody a vypustil vzduchovou bublinu, která blokovala cirkulaci teplé vody v dané stupačce.
Sousedovi děkujeme, že to pro nás udělal a nyní by i v této sekci měla voda normálně téct.

reagovat

21 | Jakub Malinovský | 28.11.2020So12:26

[13] Vita:

Nevím, proč spekulujete o tom, co problematice GDPR vím či ne. Za změnu norem a procesů ve spojitosti se zaváděním GDPR jsem měl odpovědnost organizaci s cca 500 zaměstnanci.

A zpět k věci. Systém upozorňování na nástěnkách chodeb zjevně směrem k podstatné části obyvatel domu nefunguje a Výbor by se měl v dohledné době zabývat tím, jak jej vylepšit. Sám jsem třeba přijel domů – po delší době mimo Prahu – v neděli, takže přes nástěnku se ke mě takovéto informace dostat nemohla. Pokud přijde na základě vlastní úvahy či podnětů obyvatel domu Výbor s něčím jiným a efektivnějším než je upozorňování na email, určitě takový nápad (nejen já) uvítám.

Pokud by zajištění rozesílání upozornění na emaily přes „mailing list“ stálo Výbor vzhledem k jeho možnostem příliš úsilí a má za to, že je tato cesta pojena s příliš velkými riziky, je přeci možné správu kontaktů delegovat na správcovskou firmu, která se s správou kontaktů musí mít z podstaty své činnosti zkušenosti, modernizovat web a umožnit z něj automatické zasílání takovýchto novinek či najít jinou cestu přes nějakou webovou službu.

Nejde mi o to Výbor za každou cenu za vše kritizovat, v mnoha ohledech jsem jako vlastník jednotky s jeho prací spokojený, ale soudě, nejen dle zdejších reakcí, tady máme s upozorňováním na takové věci jako je odstávka vody problém, a je třeba najít nějaké vhodné řešení.

reagovat

22 | v.zasadil | 18.12.2020Pá0:38

více informací

Koho zajímá více informací, přečtěte si prosím zápis ze schůze výboru č.21. Je dostupný zde v sekci „Dokumenty“

reagovat

23 | Adam Konrád @ | 28.12.2020Po20:16

Vážení,
dovolte mi položit věcný dotaz.

Jsou po „opravě“ potrubí mimo provoz požární hydranty na Uzbecké?

V nule u výtahů tomu nasvědčuje chybějící kus trubky k ventilu.

Děkuji.

AK

reagovat

24 | v.zasadil | 29.12.2020Út14:11

Vážený pane Konráde,

zatím bych ty dehonestující uvozovky ve Vašem příspěvku výše vynechal – protože i ony něčemu nasvědčují.

Pokud byste si přečetl, co doporučuji k přečtení ve svém předchozím příspěvku, tedy zápis ze schůze výboru č.21, byl byste informován, že předmětná „oprava“ bude pokračovat, mimo jiné i tím, že potrubí bude uvedeno do původního stavu. Jsou tam i termíny, ale ty, prosím, berme s ohledem na vývoj situace s koronavirem orientačně.

Nevím, jestli zde bydlíte, nebo jen občas docházíte k mamince, tedy zda a do jaké míry sledujete zdejší dění a tento web. Pokud ano, pak jste si všiml, že vlastníky hlavně zajímalo, zda a kdy v domech poteče opět voda. To bylo to hlavní a to také „oprava“ v nejkratší možné době zajistila.

V dané situaci ale za cenu, že jsme vzali T-kus z odbočky požární vody nízkého tlaku a použili jej namísto prasklého T-kusu pro napájení hydroforní a výměníkové stanice, tedy pro zajištění teplé i studené vody do bytů a požární vody vysokého tlaku. Bylo to nejmenší možné zlo a bylo nezbytné to tak udělat. Až seženeme nový T-kus, připojíme znovu i požární vodu nízkého tlaku. Bude to zase spojeno s krátkodobou odstávkou dodávky teplé a studené vody do všech bytů.

Ale nyní už k Vašemu dotazu. Zatím jsou mimo provoz požární hydranty v 0 – 9 patře na Uzbecké, ve vyšších patrech jsou hydranty v normálním pohotovostním stavu bez omezení. V ostatních domech našeho SVJ žádná omezení nejsou.

Zřejmě máte už připravenu další věcnou otázku – jak tedy bude nyní zdoláván případný požár v bytech ve 3–9. patře na Uzbecké?

Odpovím hned. Můžete bez omezení konat dle požárních poplachových směrnic, které jsou vyvěšeny v 1.patře u výtahů . Pro likvidaci malých zahoření postačí voda, která je v každém bytě, nebo hasicí přístroj, který je v každém patře na chodbě u výtahů. V případě většího požáru je nutno vyhlásit požární poplach a povolat hasiče. K tomu máme telefon a opět v každém patře tlačítko na chodbě u výtahů. Máme i EPS a domovní službu, která má při požáru také svoje povinnosti. Použití vody z hydrantu je také možné, ale to je třeba vždy zvážit – protože tím bude prolita vodou další velká část domu a otázka zní, do jaké míry je to nutné Kdybyste ale přesto chtěl vodu z hydrantu nyní použít i ve 3–9. patře, natáhnete si ji z 10.patra a využijete k tomu hasičské hadice. Ty jsou po jedné k dispozici na všech patrech u hydrantů. Je možně je rychle na potřebnou délku pospojovat a spustit je schodištěm dolů. Asi byste na to nebyl sám, byli by tu i další sousedé, domovní služba, správní firma, někdo z výboru SVJ a snad by to někdo i řídil.
To je ale krajnost, protože hasiči tu budou za pár minut. Mají své postupy a na našich hydrantech nejsou závislí.

reagovat

25 | SH | 7.1.2021Čt14:49

Neteče voda

Dobrý den,

nevíte proč teď (alespoň na Moskevské) neteče voda (ani teplá, ani studená? Případně kdy znovu začne téct?

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.