Výtahy na Moskevské

Nejezdí oba malé výtahy, bohužel je třeba čekat na dodávku náhradních dílů ze zahraničí. Dle sdělení firmy OTIS jde o výměnu řídících desek a pohonů kabinových dveří, které v obou případech byly příčinou častého vysazování těchto výtahů v posledních týdnech. S firmou OTIS jsme v denním styku, o dalším průběhu budeme informovat zde na vrumo.cz.

Vladimír Zasadil

Komentáře

1 | Jakub Malinovský | 28.2.2019Čt9:16

Jen upozorňuji, že i ten nákladní není v moc dobré kondici. Ve 14. patře se obvykle zavírá tak na třetí pokus.

reagovat

2 | Stoyanka Gecheva @ | 2.3.2019So19:15

A bohuzel a ten nakladovjy vytach uz ne jezdi na Moskevska.

reagovat

3 | H. Nekolová | 2.3.2019So19:24

[2] Stoyanka Gecheva: Už jsou na místě opraváři z OTISu a výtah opravují.

reagovat

4 | v,zasadil | 2.3.2019So20:08

[3] H. Nekolová: Nákladní výtah byl opraven v 19.30. Malé výtahy zůstávají odstaveny. Další informaci dostaneme 4.3.

reagovat

5 | v.zasadil | 4.3.2019Po15:55

malé výtahy stále nejezdí

Slíbená informace dnes zůstala bohužel nedostupná. tak zveřejňuji alespoň urgenci vedoucímu servisního střediska OTIS:
Dobrý den pane,
protože se mi nedaří Vás zastihnout na telefonu, znovu píšu. Jeden vysazující výtah na jeden výškový dům o 17 patrech a 120 bytech je opravdu málo.
Odstavit 2 malé výtahy najednou nebylo šťastné řešení.
Stále mám za to, že alespoň jeden z nich by se mohl uschopnit i bez nového pohonu a nové ŘD dveří.
Ale pokud opravdu ne a pokud máme jistotu, že výměnou pohonu a ŘD dveří výtah na Moskevské opravdu uschopníme, vezměme je v nouzi z jednoho výtahu na Uzbecké 1463.
Zatím jsem požádal o info dispečink OTIS, ale žádné mi nebyl schopen dát.
Odkud se, prosím, ty díly importují, kde a kdy byly objednány?
Není-li v možnostech OTIS zjistit, kdy bude objednávka vyřízena a v jaké fázi realizace je, pokusím se to zjistit sám.
OTIS je světová firma a přitom nemá od svých dodavatelů garantovány dodací lhůty? Ani pro havarijní případy?
Omlouvám se, že na Vás takto naléhám, ale v dané situaci nelze pouze čekat, je třeba také řešit.
Očekávám Vaši zprávu

reagovat

6 | v.zasadil | 4.3.2019Po17:09

Tak přece jenom

[5] v.zasadil: Máme to slíbené na čtvrtek

reagovat

7 | Miroslav Peržeľ | 4.3.2019Po20:22

Dobrý den,
v současné době se již několik dnů šíří v suterénu domu Moskevská 1464 od výtahových šachet odstavených malých výtahů nepříjemný odér. Dnes již byl výrazně cítit i v přízemí a vyšších patrech. Tento problém se již v minulosti objevil, a pokud si dobře pamatuji, byl řešen nějakým čerpadlem odčerpávajícím z výtahových šachet vodu zatékající do nich z prasklé kanalizace domu. Chci se zeptat, zda již výbor učinil v této věci nějaké kroky, které by vedli k nápravě?

reagovat

8 | v.zasadil | 4.3.2019Po22:09

[7] Miroslav Peržeľ: Dobrý večer,

výbor o tom zatím nic neví, ačkoli sám jsem v sobotu, když nejezdil nákladní výtah, strávil na schodištích mezi 0 – 17. patrem 2 hodiny. Dosud také nikdo nic nehlásil. Avšak asi 10 dní zpátky měla SF First problém se zápachem v kanceláři, a nechali jsme vyčistit kanalizaci. .Možná, že je něco v domě cítit ještě v této souvislosti
V minulosti, tj. v r 2011 se takový problém objevil. Byl také zjištěn výskyt vody ve výtahových šachtách a bylo to tehdy řešeno instalací čerpadla, které z nich vodu odčerpávalo. V roce 2012 jsme ale zjistili (ve spolupráci s p.Zimou), že ta voda v šachtách jsou vlastně splašky. Ty tam prosakovaly z vodorovného potrubí domovní kanalizace. Možná si vzpomenete (na chodbě v přízemí s tím byl velký nepořádek), že tehdy jsme nechali kanalizaci v domě vykopat a opravit. Tím byl problém vyřešen a dosud byl klid.
Budeme se o problém, o kterém píšete, podrobněji zajímat.

reagovat

9 | v.zasadil | 5.3.2019Út9:12

[7] Miroslav Peržeľ: Dnes ráno jsem se přesvědčil a nutno přiznat, že máte pravdu. Uložil jsem správní firmě, aby v té věci konala.

reagovat

10 | v.zasadil | 6.3.2019St16:35

Zprávy z bojiště

[9] v.zasadil: A správní firma konala. Povolala fu Herčík a Kříž, která takové práce u nás obvykle dělá, a zde je průběžná zpráva:

Narazili na obří tukovou kouli, kterou museli u nás pod schody v šachtě rozbít železnou tyčí a tvrdili, že takové tam mohou být další. Po naplnění nákladního vozu museli odjet s tím,
že se musí v pondělí vrátit s velkým vozem a pročistit to pod celým domem.
Splašky se začaly ihned hromadit znovu a bylo vidět i kusy hadrů (tričko apod.), které uvízly v kanalizaci.

reagovat

11 | v.zasadil | 24.3.2019Ne18:02

S malými výtahy se stále nedaří

Požadované náhradní díly (pohony a řídící desky KD již před časem přišly , OTIS je vyměnil a udělal i několik dalších zásahů, ale s malými výtahy se stále nedaří. Pravý výtah jsem po posledním vyproštění raději vypnul. Nyní čekáme na kontrolu elektroniky řízení výtahů, kterou provedou pracovníci firmy, která tyto systémy kdysi vyrobila. Ti mají i potřebné diagnostické vybavení. Povolal je na pomoc OTIS

reagovat

12 | Ondřej Sejk @ | 2.4.2019Út10:57

Dobrý den,

rád bych se zeptal na aktuální opět naprosto tragickou situaci s malými výtahy. Má OTIS nějaké vysvětlení ke své několikaměsíční neschopnosti výtahy zprovoznit? Jsou tyto další a další opravy objednávány jako reklamace předchozích oprav nebo SVJ platí například za tu poslední opravu která vlastně nebyla vůbec k ničemu?
Děkuji

reagovat

13 | Vladimír Zasadil | 2.4.2019Út15:48

malé výtahy

[12] Ondřej Sejk: OTIS vysvětlení má – výtahy jsou staré a opotřebované, utrpěly při rekonstrukcích bytů i společných částí domu.. To je sice pravda, ale jednoznačná a dostatečně jasná příčina závad to není.
S velkou pravděpodobností se ale jeví, že jeden problém bude v mechanice ovládání a pohybu dveří a druhý možná v elektronickém řídícím systému výtahů.
Proto OTIS nyní navrhuje výměnu všech kladek šachetních a kabinových dveří, což včetně práce a DPH představuje pro jeden výtah náklad 68 022 Kč. Není to málo peněz, možná to nebude ani všechno, ale bylo by rozumné na to přistoupit. Budeme o tom zítra jednat ve výboru.
Naše výtahy již dávno nejsou v záruce a na opravy starých výtahů se záruka následné provozuschopnosti výtahu bohužel neposkytuje. A to nejen u OTISu, ale ani u jiných servisních organizací. Tzn. veškeré opravy platíme.

Podobně krizová situace s malými výtahy tu byla v roce 2011–12. Potom až do konce roku 2018 byla spolehlivost výtahů velmi dobrá. Vyřešili jsme to tehdy, vyřešíme to i nyní… chce to ale bohužel trpělivost a stojí to i peníze. Jinudy ale cesta nevede.

V letech 2022–24 plánujeme výměnu, resp. zásadní modernizaci výtahů, těch malých na Moskevské pak v prvním pořadí.

reagovat

14 | Miroslav Peržeľ | 2.4.2019Út18:08

Výtahy

Dobrý den.
Dovolím si vyslovit vlastní, nesouhlasný názor s termínem plánované opravy, výměny, výtahů na Moskevské. Z vlastní praxe, i když ne s výtahovou, nýbrž automobilní technikou, si dovoluji tvrdit, že dílčí opravy výtahů takto značně opotřebených, nemůžou nikdy zajistit dlouhodobější spolehlivost. Z technického hlediska je nevhodné vyměňovat jednotlivě opotřebované součástky pohyblivých mechanizmů za nové. Nové součástky se totiž nikdy starým nemůžou přizpůsobit, a jejich činnost znamená zvýšené opotřebení nejenom těch starých, nevyměněných, ale i sebe sama. Toto má za následek nespolehlivost zařízení. V žádném případě tudíž nelze v našem případě očekávat bez neúměrně vysokých nákladů udržení provozu výtahů do plánované výměny v roce 2022 – 23. Je na čase se zamyslet nad radikálním řešením, výměnou, v mnohem kratším termínu. Je mi jasné, že je to velká finanční investice, ale opravdu si nemyslím, jako majitel bytu v 16 patře, že je vhodné dále vyčkávat.
V současnosti je stav následující: jeden malý výtah fungoval po opravě téměř jeden celý den, druhý je s omezením provozuschopný (pokud se mu chce, tak dveře zavře, ale to doopravdy jenom pokud se mu chce a navíc Vás nechá na to čekat, někdy i 5 min.). Zajímalo by mne kolik jsme za tyto opravy zaplatili. Nákladní výtah zatím, i když za výrazně nesouhlasných vzdechů, svou funkci plní. Nicméně, 1 a 1/2 výtahu není v ranní špičce zrovna luxusní služba pro obyvatele 17 patrového domu o 120 bytových jednotkách. Popsaný stav vzhledem k své dlouhodobosti začíná naplňovat podmínky stavu havarijního.[13] Vladimír Zasadil:

reagovat

15 | v.zasadil | 5.4.2019Pá1:16

Malé výtahy

[14] Miroslav Peržeľ: Souhlasím s Vámi, že mít v 17 patrovém domě k dispozici 1,5 výtahu vůbec není komfortní, je to bohužel havarijní stav. Souhlasím i s tím, že nejlepší je mít nové výtahy, resp. provést generální opravu, ale ani to vůbec není hned a s tím spojené náklady v řádu milionů Kč můžeme financovat až v r.2022, v příznivém případě možná už v r.2021, protože nejprve musíme dokončit a profinancovat rekonstrukci společných částí obytných pater také na Vršovické.
Problém s malými výtahy je tedy nutno i možno řešit dílčí účelovou opravou, cílenou na skutečnou příčinu jejich současného stavu, kterou je však třeba zjistit, resp. potvrdit.
Podobnou situaci s malými výtahy jsme řešili již v letech 2012–13. Tehdy jsme vložili do částečné repase, spojené s facelifty kabin, následující prostředky:

malý levý (ML) : 366 584 Kč
malý pravý (MP) : 259 157 Kč

V dalších letech jsme pak měli následující počty vad a výši nákladů na opravy:

2014 2015 201­6 2017 2018 2­019
ML počet vad 13 0 2 6 3 7
náklady Kč 124107 0 11666 14755 1­4087 55690
MP počet vad 6 6 2 1 6 8
náklady Kč 38124 7229 19­728 2245 48374 52852

Už z této statistiky je zřejmé, že mezi r. 2018–19 se s výtahy stalo něco nestandardního. Byla to nejspíše prašnost z rekonstrukce společných částí domu, ulpívající na elementech, ovlivňujících pohyblivost dveří a s nimi spojených mechanismů, a to i přes přijatá opatření a následné opakovaná čištění.
Nyní tedy vyměníme na MP tyto elementy v okruhu kabinových dveří a šachetních dveří v 0 a 1.patře za nové.
Trvalo bohužel nějaký čas, než jsme se na tom s OTISem dohodli a trvá další čas, než budou tyto elementy zajištěny. Jsou však dostupné a jsou již objednány.
Pak bude MP uvolněn do provozu a v případě potřeby provedeme další opatření.
Zatím bude operativně udržována provozuschopnost zbylých dvou výtahů.

reagovat

16 | v.zasadil | 16.4.2019Út16:50

Malé výtahy

[15] v.zasadil: Včera bylo provedeno, co jsem napsal 5.4. Byl to správný, ale zatím nepostačující zásah. Dnes ráno výtah opět stál (ve 13.patře. Ihned jsem dohodl s vedoucím servisního střediska OTIS další postup .
Ošetříme šachetní dveře ve 13. patře a pořídíme malou operativní zálohu ND pro možné další použití.
Shodou okolností stál dnes i malý levý, ale tato závada s pravým nesouvisela.
Byl opraven ještě dnes dopoledne, takže máme pro několik příštích dní v provozu opět dva ze tří. Malý pravý je vypnutý.

reagovat

17 | v.zasadil | 17.5.2019Pá10:57

Nedaří se, budeme jednat

[16] v.zasadil: Ani na několik pokusů se malý pravý výtah nepodařilo uvést do přijatelného provozního stavu. OTIS navrhuje poměrně nákladnou opravu a to je s ohledem na to, že v r. 2022 má být provedena GO nebo výměna výtahů, problém.
Proto budeme 22.2. jednat s vedením pražského útvaru OTIS. Poznatky přineseme na domovní schůzi 23.5.

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.